Klachten

In mijn begeleiding streef ik er naar om helder te zijn in wat je kunt verwachten, transparant te zijn over hoe de therapie verloopt en met zorg en aandacht aanwezig te zijn. Mocht je niet tevreden zijn over mijn begeleiding of de wijze waarop de therapie verloopt of is verlopen, dan kun je mij dat altijd laten weten. Bij voorkeur op het moment zelf zodat we samen kunnen kijken wat we er aan kunnen doen. Achteraf is natuurlijk ook mogelijk.

Mocht dit niet voldoende voor je zijn kun je een klacht indienen. De beroepsvereniging SBLP waar ik ben aangesloten heeft een klachtenreglement wat bedoelt om klachten zo goed mogelijk af te handelen, daarnaast ben ik aangesloten bij de geschillencommissie complementaire behandelvormen (Camcoop.nl) en val ik onder het Tuchtrecht Complementaire zorg (TCZ.nu).

Hoe werkt dat, een klacht indienen?

De eerste stap is om de klacht of het ongenoegen met de therapeut te bespreken.
Rechtstreeks vragen en bespreken kan een hoop problemen uit de wereld helpen.
Blijft het probleem onopgelost of lukt het niet om het met de therapeut te bespreken, dan kun je via het secretariaat van de beroepsvereniging SBLP contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Deze speelt een onafhankelijke rol en ziet toe op een zorgvuldige afhandeling van jouw klacht. Meer informatie daarover kun je terugvinden in het klachtenreglement (http://www.sblp.nl/index.php/klachten)

Is het niet gelukt om de klacht op te lossen met de ondersteuning van de klachtenfunctionaris? Dan kun je je klacht indienen bij de Geschillencommissie Complementaire Behandelvormen. Op de website (camcoop.nl/klachtenregeling) kun je meer informatie vinden en een klachtenformulier voor het indienen van je klacht.
psycholoog van waveren amersfoort
Martijn van Waveren
  • Geregistreerd therapeut
  • Afspraak op korte termijn
  • Vergoedingen mogelijk
Vraag of interesse?

Je kunt altijd vrijblijvend contact met mij opnemen. Ik hoor graag van je!

Ik ben lid van:
RBCZ logo psycholoog SBLP
Deel mijn site: